יום רביעי, 22 במאי 2013



בס"ד


  המדריך השלם להרחקת נמלים בדרך טבעית, הדברה ירוקה.
'ערוגות' מוצרי טיפוח אורגני מגישה לכם את סודות הרוקחות הטבעית לקיץ  הישראלי המתקרב. 
    





רגע לפני שהקטנה נכנסת למיטה אני מרימה את השמיכה הוורודה ומגלה קן נמלים. עוד לפני שאני מספיקה להוציא צווחת-אימה' uאחיה הגדול מסביר בקול רגוע "הם פשוט אכלו אצלי עוגיה במיטה, אז העברתי אותם דירה למטה..." אני מנסה לברר למה הוא העביר את הנמלים למיטה של אחותו ולא החוצה- לדוגמא? "אה, זה לא בעיה, אמא זה לא  כמו בני-אדם, ממש קל להעביר אותם דירה" עכשיו הכול ברור.

הדברה אקולוגית
בעניין  הנמלים /מקקים/יתושים/עכברים הגישה הטבעית שלי עומדת למבחן מאתגר, הנטייה האימהית-היסטרית שלי היא "ספריי וגמרנו" רק לא לראות אותם בתוך הבית שלי, אבל הרוקחות הטבעית שבי מעדיפה לראות בזה אתגר לגישה הטבעית - הנה הזדמנות להוכיח שלא צריך כימיקלים ורעלים כדי לחיות טוב. לקח לי חודש של ניסויים להביא לכם את כל הפתרונות הטבעיים להרחקת נמלים. נוסה על בע"ח. וגם על בני-אדם.

זה באמת עובד? אם אתם מוכנים לעבוד, זה יעבוד. הפיתרון הוא תמיד הוליסטי, או במילים פשוטות יותר, שלפו את כל הנשק. צאו מהראש של ספריי קטלני שמרעיל גם את בני הבית. בשיטות הטבעיות  אנחנו יוצרים סביבה שלא מאפשרת להם לגור אצלנו בבית עד סוף הקיץ. מבטיחה.

שלב ראשון - מניעה. אני יודעת, זה סוג של התעללות להמציא אבטיח בעונה של נמלים. לכן השתדלו להעביר את ארוחות הילדים לכיון המרפסת- בקיץ אוכלים בחוץ. פרורים בחוץ שווה נמלים בחוץ!



צמחים  מרחיקי נמלים
שלב שני - הרחקת נמלים טבעית: 
1. שמן מנטה מרחיק נמלים מיידית.  טפטפו שמן מנטה אל תוך הקן ,על הרצפה, ועל מטלית לחה, ונגבו את כל הרצפה יחד עם שביל הנמלים.
2. שטיפת רצפה בחומץ - מהיום פקק חומץ ו-5 טיפות שמן מנטה - קינמון בכל שטיפת רצפה.
3. הכינו לכם תרסיס של חומץ עם 10 טיפות שמן מנטה, 5 טיפות שמן קינמון, ו-5 טיפות שמן גרניום - ורססו חופשי, יש לזה ריח נפלא וגם מסייע להרחקת יתושים. 
4. לשתול בכניסה לבית "אמנון ותמר". מכירים? צמח דוחה חרקים ויפה ביותר, כדאי לשתול בעציץ חרס נחמד או פשוט בכניסה לבית. צמחים כמו נענה, מנטה, או גרניום. הם שיחים שמריחים נפלא, טובים ללימונדה קייצית, ומרחיקים נמלים מפתח הבית - נסו בעצמכם!
5. לפזר בבית בסלסלה יפה צמחי מרפא יעילים נגד נמלים: עלי דפנה, רוזמרין, לבנדר, מקלות קינמון. כולם מרחיקי מקקים ונמלים!

שלב שלישי, הדברה ירוקה:
אם חיפפתם בשני השלבים הקודמים, או שיש לכם נמלים עקשניות, תוכלו לעבור לשלב השני בו נסתום את קיני הנמלים, אמנם מדובר בפעולה מעט אגרסיבית אך בהחלט עדיפה על כימיקלים :

 1.קמח תופח: לפזר יש לתוך הקן או על שביל הנמלים, הנמלים מביאות לקן ויחד עם מים זה תופח וסותם לנצח את הקן.
2.קמח תירס: מצוין גם הוא בפיזור בתוך הקן או על השביל 
3. טלק: אם עדיין לא הקשבת לי ועוד לא הוצאתם מהבית את האסבסט הנקרא "טלק" לפחות השתמשו בו בחכמה כקוטל נמלים. יעיל להחריד, וגם ישכנע אתכם להפסיק לשים את זה על עצמכם.

 ולסיום אנקדוטה מדהימה - הכנתי לילדים גירי מדרכה (פוסט בקרוב- לימי החופש הקשים), הם ציירו שעות בשביל הכניסה לבית ופתאום הפלא ופלא, כל הנמלים שהיו ברדיוס זלגו הלאה הרחק מאיתנו. (סליחה אם מישהו משכניי קורא את הנאמר) לאחר מכן קראתי שהבדואים מסמנים בגיר טבעי סביב המאהל שלהם- כי זה מרחיק נחשים/עקרבים/נמלים מקקים. מדהים.  מרוב התלהבות הרשיתי להם להכנס ולצייר על הרצפה בבית. עדיף על נמלים, לא?

אז קדימה- לכו לשתול, לשטוף, לרסס, לאכול בחוץ- ואל תשכחו לספר לנו איך היה! 





אסתר לחמן- רוקחת טבעית, בוגרת מכללת "רידמן"(HHP) וראן צמחים.
בעלת "ערוגות-הבושם" מוצרי מרפא וטיפוח אורגני. מרצה לקהל הרחב ובמכללות שונות אודות יהדות ואקולוגיה, רוקחות טבעית,ואורח חיים בר-קיימא.
                             




3 תגובות:

  1. אסתרי, בדיוק רציתי לשלוח לך שאלה מה עושים עם הנמלים?????????? והנה הקדמת אותי! אין כמוך בעולם כולו. פולקי.

    השבמחק
  2. יש לי נמלים רואה אותם על השיש במטבח וגם על הריצפה אך לא רואה ולא מוצאת את הקן שלהם אז מה בכול זאת לעשות בכדי להיפטר מדבר זה

    השבמחק
  3. יש לי נמלים בשיש של המטבח רואה אותם גם מטיילות בריצפה אך לא רואה ולא מוצאת את הקן שלהם אז מה לעשות בכול זאת בכדי שהמלכה תמות

    השבמחק