יום רביעי, 4 באפריל 2012

אז ממה עשוי התינוק שלך?


                                                 

כל אמא שהסניפה את התינוק רגע אחרי הלידה- יודעת מה זה "ריח של תינוק", בשבועות הראשונים אנחנו כל כך שומרות, עוטפות ורוצות לתת להם את הטהור והאיכותי ביותר- אנחנו קוראות את כל הספרים על תזונה נכונה, על הנקה. מבררות איזה כסא בטיחות לרכב הכי טוב- יעלה כמה שצריך.
מעולם לא היה עולה על דעתנו להאכיל אותו בכלור, או בנפט, או אולי לתת לו לטעום קצת חומרי הדברה- אבל לצערנו הרב- זה בדיוק מה שאנחנו עושות- כמעט מרגע הלידה- "מאכילות" את גופו העדין רעלים אינספור- דרך העור....-  אל תתייאשו- הסוף אופטימי- תתפני לרגע לקרוא על הרגלים שיכולים לשנות את חייו- את חייך ואת הבית כולו!!!

העור הוא איבר הנשימה הגדול ביותר בגוף- כל מה שנמרח, נשטף ובא במגע עם העור נספג עמוק עמוק אל תוכינו- עד למערכות ולאיברים הפנימיים ביותר- אם תקחי שן שום כתושה עם מעט שמן-זית, תמרחי אותה על כפות רגליו של תינוקך- כעבור 5 דקות בלבד תוכלי להריח את השום מהפה שלו- ממש ככה- החומר הפעיל בשום נספג בדם והגיע עד לרקמות החיך שלו- זה ניסוי קטן להראות לך עד לאן הוא סופג את מה שאת בוחרת למרוח על גופו....
כאמהות טובות אנחנו מאמינות לכל פרסומת של מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה התעשייתיים- ואם כתוב לנו-"מרענן, מזין ומרכך" את עור התינוק- אנחנו לא חושבות בכלל לבדוק ממה עשוי השמפו שלו, אבל האמת היא שחברות הקוסמטיקה משתמשות בבסיס קבוע של כימיקלים קטלניים, הגורמים לשורה של בעיות עור, מחלות, שינויים הורמונים- וכן, כמובן גם סרטן.
אחוז התינוקות הסובלים ממחלות כמו אסתמה, אלרגיות, פריחות וגירויים עולה בהתמדה- יד ביד עם השימוש האינטנסיבי בסבונים ומשחות שאינם אורגניים. "טבעי" זה כבר לא מספיק לנו- מוצרים הנקראים "טבעיים"- יכולים על-פי חוק להכיל ריכוז גבוה של כימיקלים רעילים.
על המערכת החיסונית של התינוק- לא מתפשרים-
חברות הקוסמטיקה הגדולות לא מחוייבות על פי חוק בשום קריטריון שיכול למנוע מהם להשתמש בחומרים רעילים- האחריות, כרגיל- חוזרת אליך-אמא, האמת היא שעורו של התינוק מפריש באופן קבוע שמן-סיכה- ואין צורך להעמיס על גופו הקטן מרק-כימיקלים כדי שיריח טוב או יהיה נקי-
מספיק לבחור בקפידה מוצרים בסיסיים- סבון אורגני איכותי, שמן מצמחי-מרפא , שמפו עדין ביותר ומשחת החתלה אורגנית- ולחסוך ממנו וממך ליליות וימים של מחלות מיותרות!!!
המוצרים הנמכרים היום בכל מקום מכילים רשימת חומרים- אותה תוכלו למצוא באתר שלנו- אלו חומרים אותם את ממש לא רוצה להחדיר לגופו של התינוק- הילד- וגם לא אליך או לביתך!!! שמן התינוקות הנפוץ ביותר- לדוגמא- עשוי נפט טהור שעבר שינוי צבע בתהליך כימי....-להשוואה- שמן עיסוי אורגני משובח יכיל שמן שקד מתוק במיצוי לבנדר- כל השפע הטוב שיש לטבע לתת לתינוק-רק בריאות למערכת החיסונית.
 כמה מתכונים לאם הטריה לך ולתינוק- להתחיל את הדרך בפשטות ובריאות:
1.      שמן עיסוי מרגיע- השמן הזה הוא פשוט מופלא לליילות קשים, או לכאבי גזים אצל תינוקות- הכיני לך בקבוקון זמין- ואחרי כל אמבט השכיבי את התינוק על מגבת בחדר מחומם- ועסי את גופו מלמעלה למטה- עיסוי היה מאז ומתמיד מניעת המחלות הראשונה- שמן הלבנדר נותן לתינוק מעטפת חיסונית נוספת, והריח מרדים ומרגיע- את הקטן- וגם אותך- נסי בעצמך:
1 כוס שמן זית או שמן שקדים
5 טיפות שמן אתרי לבנדר מאיכות טובה

הכנה- יש לערבב את שני המרכיבים בכוס זכוכית ולהעביר לבקבוקון נוח לשימוש- יש למלא כחופן בכף היד ולעסות בנחת ובעדינות.

2.      השמן הנ"ל ישמש לך גם כשמן אמבט- לתינוק בעל עור רגיש, גירויים או אדמומיות בעור- פשוט מזגי 2 כפות לתוך אמבט נעים-וותרי על הסבון עד שתראי שיפור בעורו.
3.      משחת החתלה טבעית ואיכותית- המשחה הזו היא בסיסית לתפרחת חיתולים ולעור יבש או בעייתי-לך ולקטן-
100 גר' חמאת שיאה (ניתן למצוא בחנויות טבע)
50 גר'  שמן זית/קלנדולה/שקד
20 טיפות שמן אתרי לבנדר
ספר מומלץ בחום בהוצאת "יער"-עיסוי תינוקות ותרפיה בשבילך
בסיר כפול המיסי את חמאת השיאה עד למרקם נוזלי- הוסיפי את שני השמנים הנוספים ומזגי לצנצנות רחבות ונוחות לשימוש- אחרי כמה שעות המשחה תתמצק ותשאר לחודשים רבים.

חודש אייר הוא ראשי תיבות- אני ה' רופאך- זו הזדמנות להתחדש ולקחת אחריות על איכות ובריאות בני ביתך- חודש טוב!
 רוצה ללמוד להכין בעצמך את מוצרי הטיפוח לך ולביתך- הקורס הקרוב נפתח בירושלים ובשובה- הרשמה ופרטים באתר
"ערוגות"-קוסמטיקה אורגנית מוצרים ולימודי רוקחות טבעית www.habosem.com

תגובה 1:

  1. מדהים,וממש חשוב לכל הנשים שאינם בעולם האורגני והאורך חיים הזה..וזה נק מאוד חשובה שדרכה אפשר להתחיל את הדרך לחיות חיים בריאים יותר עם מודעות גבוהה..
    פסח נקי ושמח!!!!

    השבמחק