יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

טיפול טבעי בכינים:

בס"ד

תחילת שנה- והכניסה למסגרות חינוכיות מזמינה הביתה אורחים קטנים ולא רצויים- קבלו את הכינים!

מניעה,התקפה ותיחזוק!
אחרי כמה שנים של חינוך ביתי נטול כינים- וכמה שנים בחינוך מסגרתי עתיר כינים- אני תמיד תוהה על המשמעות הרוחנית של הטפילים האלו- טרדות קטנות שמוצצות את הדם מהראש של הילדים- וכולם משתפים עם זה פעולה ומדביקים זה את זה...אמממ.... נשמע כמו ההגדרה האישית שלי למערכות- אבל על כך בפעם אחרת- התכנסנו כאן היום לטיפול ממוקד- טבעי ויעיל- אז קדימה- למקרר...

חלק ראשון: מניעה- כמעט בלתי אפשרי ובכל זאת- איסוף השיער, ומריחת שמן רוזמרין מאחורי האוזניים ובעורף כל בוקר לפני היציאה לגן, אנחנו הכנו משחה מיוחדת לכך- אבל גם המתכון הבא עוד נפלא:
1 כוס שמן זית
15 טיפות שמן רוזמרין באיכות טובה.
לשימוש:- יש לערבב בצנצנת זכוכית, ובכל בוקר למרוח מעט מאחורי האוזניים ובעורף. ( רוזמרין גם עוזר לריכוז הילדים!)
2. סרוק- האמת שבלי סרוק לא יעזרו כמויות של רעלים או חומרים טבעיים- סרוק הוא הזמנה לשבת עם הקטנים בנחת, תוך כדי סיפור או אמבט- ולהוציא הכל כמו שצריך- הסרוק נכנס לשיגרה- הכינים יוצאות. פשוט ככה.
חלק שני: תקוף!- מחזור חייה של כינה הוא 8 ימים- ולכן כל טיפול שתבחרו יש לעשות שוב עוד 8 ימים-
כינים לא נושמות בסביבה שומנית ולכן לכו למקרר- ובחרו- מיונז או מרגרינה? (חמאה רק לעשירים) יש למרוח את המיונז/מרגרינה על כל השיער- ממש כמו מסיכת שיער, אח"כ לעטוף בניילון נצמד-(לא את הפנים! רק שיער!!) להמתין 30 דק'- בזמן הזה נורא מגרד כי הם ברגעיהם האחרונים- לא להתפתות להוריד, אחרי 30 דק' פשוט להוריד- ולסרק ה-כ-ל החוצה, כאמור יש למרוח משמן הרוזמרין אחרי החפיפה- ולחזור על זה עוד שבוע+....
מה עוד????
עץ התה- אנחנו מוסיפים מגיל שנתיים ומעלה את שמן עץ התה לשמן הרוזמרין- שמן עץ התה לא מאפשר לכינים הטלת
העבירו לגננת ולהורים נוספים!
ביצים ומוסיף מאד לרוזמרין.
חומץ- בזמן הסרוק מומלץ לטבול את המסרק בחומץ בין סרוק לסרוק, הידעתם? כינה שנפגעה ברגלה לא מסוגלת להטיל ביצים! (אני יודעת, פירוט מיותר....)
שתפו שתפו שתפו- כמו שהכינים יודעות לשתף את השכונה כולה- העבירו את הקישור הזה להורי הגנים, בתי הספר, שכנות סימפטיות וחברי הילדים שלכם, כינים הם סוג של מגיפה- ולכן רק טיפול אישי וסביבתי יפחית את המכה, מוזמנים להדפיס ולתלות בלוח הגן- שנה שעברה קיבלנו עשרות מכתבי תודה ואפילו ציור מגן -שושן!
יש להמנע לחלוטין מתכשירים רגילים המכילים חומרי-הדברה במינון נמוך- אך רעיל! הדרך הטבעית אולי דורשת יותר עבודה- אך מוכיחה עצמה לטווח הרחוק- שוב- בתנאי שתהיו עקביים!!!
אנחנו הכנסנו לשמפו המשפחתי "יערת הדבש" רוזמרין- וככה זה נמצא באופן שוטף- אפילו במקרי הדבקה אינסופיים, (ותאמינו לי שמעל 3 ילדים הכל נראה אינסופי:) טיפול יומיומי ועקבי פותר את הבעיה לגמרי, ושוב- איסוף שיער, שמן מניעה, ושנה טובה לכולנו...
אסתר לחמן , רוקחת טבעית (HHP) "ערוגות"- טיפוח אורגני טהור
www.habosem.com




3 תגובות:

  1. רציתי להוסיף-אולי יסייע למישהו- שאני עשיתי טיפול עם שמן זית- מרחתי בנדיבות יתרה על כל השיער הרבה שמן- עטפתי בניילון נצמד סביב הראש, הווי אומר- חנקתי אותם עם הריח והשמן... נשארתי ככה במשך שעה וקצת, כשבאתי לאמבטיה לסרק, חלקן פשוט "קפצו" החוצה, הבנתי שמי שנשארה חיה פשוט חיפשה מילוט והשאר החליקו בקלות רבה מאוד. וגם הרווחתי מסיכה של שמן זית על הדרך :) .
    סתיו נעים והרבה התחדשות.
    ע

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון- הם לא נושמות בסביבה שמנונית- זה אותו עקרון עם המרגרינה
      או המיונז:) רק תוודאי שאחרי 8 ימים את עושה את זה שוב- לביצים שיבקעו:)

      מחק
  2. חשוב שיהיו לך תכשירים לכינים

    השבמחק