יום שבת, 28 בספטמבר 2013

מדור "יומנה של רוקחת-מגזין "פנימה/אסתר לחמן- סרום גמישות אימהית:

מרקחת-בית:   מתכונים נשיים מיומנה של רוקחת טבעית

כאבי גדילה- יש לצמחים מה להציע...
 על צמיחה  וכאבי גדילה וכמובן- מתכון פלאים לגמישות אימהית :
                                                         
תשרי הוא חודש גינה מופלא בשבילי , החום הכבד כבר  הרפה  מהאיומים המיוזעים שלו, הגשמים בהליכה איטית לכיוון הנגב המערבי נותנים לי מרווח נשימה של מזג אוויר נעים במיוחד. זמן -גינה אני קוראת לזה,  חודש שלם להתפלש בין צמחי המרפא לקלנדולה, להתבשם בכל פעם שאני דורכת על הנענע בטעות, לשבת בערסל ולתכנן ערוגת חורף חדשה לכל הירקות ושתילוני צמחי-המרפא שמציצים  אלי מהמנבטה במבט מפוחד, תוהים לאן ינחיתו אותם השנה? ליד מי ישבו בגינה? מי יעזור להם לצמוח באדמה החדשה הזאת? ולמה תמיד צמיחה כרוכה בכאבי גדילה?? המחשבות שלי זולגות מהמשתלה שמאחורי החנות שלנו למשתלת הילדים הביתית שלי- הבכור מתבקש להישלף מחממת הנבטים שלנו ולהישתל באדמת כתה א', "צמיחה"- אני מזכירה לעצמי את השם הנכון לפעולה הזו, שמשום מה תולשת לי איברים פנימיים- "הוא  גודל - זה טוב לכולנו, אלה רק כאבי גדילה" אני מנסה לשנן קצת חומרי הרדמה...מתפללת שמשהו יעזור לי לדלג באלגנטיות מעל המעברים האלה של תחילת שנה.
כמה הייתי רוצה להראות כמו האימהות האסופות האלו- שמניחות את הילד בגן, נותנות נשיקה על הראש ובהליכה זקופה יוצאות ביום הראשון של השנה- סומכות על השתיל שלהם שהוא במקום הנכון, והכל יהיה בסדר. לי לקחו 8 ימי מילה בהם נשארתי עם הקטן בגן מנסה להחזיר את הלבלב והמעיים שלי שאיימו להישאר על רצפת הגן יחד עם הדמעות, שלי כמובן.


הגינה הזו היא בשבילי חיים, מראה, וחדר כושר, ומרחב נשימה, ובית כנסת...כמה תפילות נשתלו כאן בין הלואיזה לגרניום, כמה מחשבות,פחדים ודמיונות עישבתי כדי להכין ערוגות צמחי מרפא בריאות.
ורק את כאבי הגדילה אני עדיין לומדת, מנסה לעקור עם כפפות-ולא מצליחה, להיפך כל נסיון מעיף אותי אחורה עם שפליץ בוץ על הפרצוף- לטבע יש כוחות אחרים... אני הולכת למשתלה בוחרת כמה שתילונים להתחיל איתם את הבוקר- מתאמנת בחשאי  ב"לשתול- וללכת", לשתול-וללכת, להרפות, להרשות, לסמוך... אחרי יום בגינה אני מרגישה מוכנה- עם המליסה והנענע זה היה קל- עכשיו ננסה את זה בבית עם ארבעת השתילונים שמחכים לי שם,  כולם עולים שנה- מתבקשים לגדול, לצמוח, לשחרר עוד כמה סנטימטר של חבל הטבור אל עבר העולם. רק לי זה קשה? רק אני מסתובבת בתשרי עם  מספריים בגרון, מנסה בכל כוחי לבלוע אותם- אולי אם יחליקו פנימה יצליחו לנתק את חבל הטבור מבפנים, והפרידה תהיה מנומסת יותר?

כאבי גדילה- בשעת ההרדמות האהובה עלי כל כך אני מנסה לרקוח בראשי איזה "סרום-גמישות", משהו שיעדן את השליטה האימהית, שיעזור למעברים להיות חלקים יותר, שיבשם את כאבי הצמיחה. מתכונים של גיל המעבר חולפים בראשי, נשים מתמכרות לזה....אני מדפדפת בין שמנים ללידה, צמחים להקלה בצירי לחץ, ותבלינים להרגעת מערכת העצבים,אין איזה דולה לליווי אימהות בתחילת השנה???
 לרגע קל יש שקט- הכל שקט, אני מרימה את ראשי עמוס המחשבות- ורואה שבהיסח הדעת- כולם נפרדו ממני,באהבה,בקלות,באמונה ששלחתי אותם לטוב ביותר- נרדמו, בלי דרמות, בלי כאבים, בלי בילבולים- הם פשוט ישנים-פרידה זמנית, 6-8 שע' , ממש כמו גן ובי"ס- ותכף בבוקר יחזרו אלי שוב, אפילו חבל הטבור לא מהבהב נורות אזהרה. אממ...אז ככה זה מרגיש? לשלוח אותם עם כמה פסוקי שמירה- והכל יהיה בסדר, זה רק תשרי שמתחיל עם השופר הדרמתי של העקידה- מעיר בתוכי את הגנים האימהיים של תחושת הקרבה סופנית, אבל תכף התשרי הזה נמס בהיסח הדעת לתוך הסוכה- הרחם האינסופי של אבא, שם הם בעצם תמיד מוגנים, ולא בזכותי.
 
סרום לנשים שחוטאות בדאגה מיותרת...
מתכון: סרום לכאבי פרקים- השילוב הבא מצויין לכאבי פרקים, שרירים תפוסים שנפוצים במעברי עונות ומעברים בכלל, הריחות שיתפזרו בכל פעם שתעסו את הסרום הזה יועילו למי שלא-עלינו חוטאת מידי פעם בדאגות או שליטה שלא במקומה....מומלץ ביותר לנסות-


מרכיבים:
- 1/4 כוס (30 מ"ל) שמן בסיס-שמן שקדים/זית/חמניות
-  2 כפות לבנדר (מומלץ לקטוף בגינה שאינה מרוססת)
- 4 עלי גרניום
- 1 מקל קינמון
- 7 טיפות שמן אתרי תפוז
הוראות הכנה-
בסיר בן-מארי (סיר כפול)
יש לחמם את השמן עם כל המרכיבים מלבד שמן התפוז.
יש להניח לשמן להתחמם במשך 20 דק', עד שיתפזר ריח מדהים בבית, אז תדעו שהחומרים השתחררו ונספגו בשמן.
- הניחי לשמן להתקרר על השיש, וכשיגיע לטמפ' החדר טפטפי את שמן התפוז תוך כדי עירבוב.
- בעזרת משפך קטן העבירי את הסרום לבקבוק זכוכית, מומלץ עם מכסה מתז.
לשימוש: במקרה של כאבי-פרקים, תקופה של מעברים ושינויים- יש להוציא מעט מהסרום לכף היד ולעסות בנק' הדופק ובפרקים- מרפקים/ברכיים/צוואר וכד'...

חודש טוב, ושנה של שינויים ומעברים מופלאים!
אסתר לחמן (HHP) רוקחת טבעית ב"ערוגות" טיפוח אורגני
קורסים ומוצרים -www.habosem.com   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה