יום שבת, 28 בספטמבר 2013

מדור "יומנה של רוקחת"-מגזין פנימה/אסתר לחמן

 מרקחת-בית:  מתכונים נשיים  מיומנה של רוקחת טבעית-
זמן להתחיל ללקט דברים טובים...
זמן ילדים, זמן בית , זמן משפחה- זימזום שנמשך כבר קצת מעבר לאפשרי...אלול שולח רמזים של סתיו, זיכרון עמום של בריזה נעימה, ימים של שקט, סוף של קיץ...
זמן התבוננות, נוכחות נעימה והתחלה של התכנסות סתווית,
 השנה משום מה הוא לקח רוורס וחנה בתוך החופש הגדול.
 אבל רק השם של החודש הזה עושה חשק לשקט וגעגוע - לזמן נטול קליפות. זמן שהוא מעל ומעבר זמן שרק אני  והמלך- בשדה... אם המלך מצא זמן לצאת לשדה ופשוט להיות בשקט שהחודש הזה יכול להביא, גם אני יוצאת לשם-כל יום, מהרגע שאלול נכנס-אני מוצאת את השעה הזאת הבלתי הגיונית והבלתי אפשרית, והבלתי אימהית- מתנערת מהכל- ויוצאת, אם המלך יכול- גם אני יכולה...
 מקשיבה לנשימה,  מריחה את השקט, פועמת עם המלך- בשדה.
את הרגע הזה הייתי רוצה  כל-כך לאסוף לתוך אחד מבקבוקי הזכוכית הכחולים שלי- ולהביא הביתה, לסערת היומיום, למציאות המזמזמת- הייתי רוצה איזה "ספריי-צלילות " שיזכיר לי בניחוח מיוחד את הרגעים האלה- הצלולים והנקיים שקורים בד"כ רק אחרי שכולם נרדמים, או כשאני בגינה עם עצמי. או כשהמלך מאיר בטובו איזה רגע של התבהרות.
אחרי שעה צלולה אני חוזרת הביתה- הקטן מרח בצק על המקרר, הגדול החליט להכין לכולם חביתות מהביצים בלול, והבאמצע החליטה לבנות אומגה בין המטבח לסלון. והמלך? כנראה בשדה....

אני מסתכלת על הכל מלמעלה, מנסה לבחור עם מי ואיך להתחיל- ופתאום מאיר לי רעיון- כזה שיש רק באלול, כזה שמגיע רק אחרי שעה בשדה, כזה שנוחת רק על אימהות ברגעים הקרוסים ביותר-
" תגידו, אתם רוצים להכין ספריי אלול???" 5 דק' אחר-כך כולנו כבר בגינה- מי שצריך שטיפה מקבל השקייה מהצינור, השאר קוטפים ומקפצים בין התבלינים- אוספים לפי הרשימה שכתבנו את כל הצמחים ל"ספריי-אלול" , ספריי אלול זה שם קוד ל"רגיעון" - מבשם חדרים, אם תרצי, תרסיס הרגעה מדהים לבית, בניחוח שיזכיר לך את הסתיו שעוד מעט יגיע- ויביא איתו ימים של שקט, עוד תתגעגעי לימי הפרא עם כולם בבית....מבטיחה.

"ספריי- אלול"/ מבשם חדרים מרגיע לכל בית :
תרסיס רגיעון לבית- כל חומרי הגלם כבר כאן...

חומרי גלם:
- חופן של נענע (30 גר')
- חופן לואיזה (30 גר')
- חצי כוס יין לבן (50 מ"ל)
- שמנים אתריים- 10 טיפות לבנדר
- 10 טיפות עשב לימון
- 7 טיפות מנטה

הכנה:
- בסיר קטן נכין מיצוי של עלי הלואיזה והנענע- מיצוי הוא פשוט תה חזק וכהה מאד, מבשלים עד לרתיחה ומניחים לצמחים לשהות בסיר מכוסה  עוד 20 דק'.
- בקערת זכוכית קטנה מכינים את היין הלבן עם השמנים האתריים- חצי כוס יין ולתוכו נערבב בטיפטוף את השמנים, שילוב השמנים האתריים מושלם להפגת מתח בבית, שיחרור אנדופינים(הורמוני-שמחה), איזון הורמונלי (מעולה לנשים בכל מצב:), וריח מרענן, מרגיע ונעים במיוחד!
כשמיצוי העלים התקרר לגמרי- מסננים את העלים ומערבבים עם היין הלבן בקערה הקטנה.
- העבירי את הנוזל לבקבוק תרסיס פנוי.
לשימוש:- בכל פעם שהאווירה נהיית צפופה או עמוסה בבית- פשוט לבשי כנפיים שקופות- ורססי בהנאה מעל ראשי הילדים- תוך כמה דק' הבית יריח כמו שדה חקל- תפוחין, והילדים יראו לך כמו גורי האר"י הקדוש...

חודש מבורך, רגוע ובניחוחות של אלול.  אם המלך בשדה- בואי ונצא.
אסתר לחמן- רוקחת ב"ערוגות"-טיפוח אורגני

לתגובות ומתכונים נוספים- www.habosem.com

תגובה 1:

  1. ושוב תודה על ההשקעה שלך. נשמע מעולה, וכל כך הרבה יותר בריא מכל מתיזי הריח המלאכותיים

    השבמחק