יום שבת, 30 באוגוסט 2014

רוח טובה- מדור "פנימה" חודש אלול

רוח טובה....

אחרי 5 שבועות מחוץ לבית חזרנו לבית מלא אבק מלחמה, קורי עכביש קיבלו את פנינו והמקרר שבק חיים.
אבל זה החלק הטוב- אחרי 5 שבועות ללא השקייה בחום הנגב המערבי- הגינה שלי מתה.
פשוט נפטרה. פשוט יצאה מן העולם יבשה וסדוקה, נאנחת לטיפת מים שלא הגיעה, ועייפה ממלחמות.
הבנתי אותה. אבל נעלבתי. 
גם אני התייבשתי וגם אני התגעגעתי, גם אני עייפה ממלחמות ועוד יותר מהפסקות אש.
אבל היא לא ענתה לי.
התיישבתי באמצע ערוגת צמחי המרפא האהובה שלי. מוללתי עלים יבשים בין האצבעות.
והספדתי אותה באהבה.
כמה שיחות היו לנו, כמה לילות בערסל העברנו במבט לכוכבים ולשמים צלולים.
כמה ריחות מרפא וכוסות תה הכנו יחד. כמה געגועים להרי ירושלים ולצמחיה שמשתוללת שם.
וכמה אהבה....
ועכשיו נשארו לי חלקי שיחים אדמה סדוקה והמון אבק.
נשכבתי בערסל מרימה עיניים לשמיים. שנת שמיטה מתחילה עוד 10 ימים. אבל לקח לי חמש שנים ליצור כאן אדמה פוריה לזרוע לגדל ולטפח גינה ריחנית ומופלאה.
ועכשיו אני מתערסלת כאן- מחכה לשמיטה- נו-בואי, הכל במילא נטוש, הכל שלך- האבק. היובש. המים.
והאדמה-משב רוח מלטף נדנד את הערסל,הרגשתי כמו יד נעלמת מערסלת אותי למהלך חדש:
 לרגע שהרגיש כמו ליטוף אבהי, הבנתי.
זה באמת לא שלי- חתיכת גן העדן ששתלתי וטיפחתי כאן- זה הכל זמני, אני רק שכירה שמגננת חלקת אלוהים קטנה
ומושאלת.
חזרתי לנשום עמוק, וגם לגינה הוקל. אנחנו שנינו כאן במשחק תפקידים- אני מטפחת ואת צומחת...
אבל שנינו יודעות היטב מי בעל הבית. ובעל הבית ביקש עכשיו- שמיטה. מנוחה. 
קיפלתי רגליים והרגשתי בעצמות מה זה שמיטה- התבוננות,הישענות, עיניים חדשות ופקוחות מחכות לראות מה יכול לקרות כאן בלעדי... לסמוך על הגנן הראשי שיש לו ניסים בכיס לאדמה החרבה הזו. שיש לו תוכניות אחרות בשבילי- ובשבילה. שיש איזה קסם שיכול לקרות רק כשמשחררים באמת. 
כמו בצק שתופח או יין שמבשיל- המעשה היחיד שמבקשים ממני זה-להתרחק.
אז ככה נכנסתי בעל כורחי ובחוסר חשקי לשנת השמיטה הראשונה שלי- בנגב המערבי.

מתכוני התחדשות:
1. פילינג פנים מחדש ומרענן- פילינג נועד להסרת תאים מתים ולריענון והזרמת חמצן לעור:
חומרי גלם:
1/2 כוס מלח דק
1 כוס  שמן צמחי איכותי- שקדם/זרעי ענבים/זית
3 טיפות שמן אתרי תפוז
הכנה: ערבבי הכל בכוס זכוכית והעבירי לצנצנת עם פתח רחב נוח לשימוש.
בעזרת כפית הוציאי כף פילינג ועסי את העור הפנים והצוואר, אחת לשבוע.

2. תרסיס גוף מרענן :
1 כוס חליטת תה נענע מרוכזת -סנני את העלים והניחי לחליטה להתקרר
5 טיפות שמן אתרי לבנדר
הכנה: ערבבי הכל בכוס זכוכית והעבירי לבקבוק מתז.
לשימוש: בבוקר ובמשך היום פשוט להוציא ולהתיז- תתפלאי כמה מתכון פשוט וקל יכול לרענן את כל הסביבה...

אסתר לחמן- "ערוגות" טיפוח אורגני. קורס רוקחות טבעית והרצאות- www.habosem.com
מתכונים וטיפים לחיים ירוקים בדף הפייסבוק שלנו- "ערוגות הבושם"
* כמו תמיד אני אוהבת לשמוע את דעתכם- שאלות/הארות/הערות- בתגובות כאן למטה ייענו באהבה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה